יום חמישי, 27 בפברואר 2014

עיצוב המספרה

יש התייחסות גדולה לרושם ראשוני ומראה ראשוני בקרב אנשים. מראה המספרה חשוב מאוד כיוון שהוא משדר מסרים ללקוחות המספרה. בדרך כלל לקוחות שבאים להסתפר שוהים במספרה כמספר שעות ועליהם להעביר את הזמן בנעימים. עיצוב המספרה בהתאם יכול לגרום לכך. יש לשים לב לכמה דברים לפני שמתחילים לעצב את המספרה:

סידור החלל – הלקוח שבא להסתפר עובר במספרה בדרך כלל 3 "תחנות": המתנה, חפיפה ותספורת. חשוב לסדר את חלל המספרה ולארגן פינות ייעודיות לכל "תחנה". פינת ההמתנה צריכה להיות מספיק מרווחת ונוחה כיוון שלקוחות יכולים להמתין במספרה זמן רב. מומלץ שפינת החפיפה הכוללת כיור תהיה במקום נסתר כדי להגן על הפרטיות בזמן החפיפה. על פינות התספורת להיות מצוידת בכיסא נוח ומתכוונן, מראה גדולה, תאורה מתאימה וציוד מתאים.
בנוסף יש למקם דלפק קבלה בכניסה למספרה וכן להחליט על מקום מוסתר מהלקוחות לאחסון הציוד.

עבודות חשמל ואינסטלציה – מכיוון שהמספרה כוללת גם צורך בחשמל וגם צורך במים במקומות ספציפיים יש לדאוג לעבודות חשמל ואינסטלציה במקומות הנכונים. יש להתחשב במספר כיורי החפיפה ובמספר עמדות התספורת שיהיו במספרה.

בחירת הריהוט – רצוי להחליט על קו מסוים שיאפיין את עיצוב המספרה בכל הפינות ויהווה את הקשר ביניהם. על העיצוב להתאים לאופי המספרה וללקוחותיה ולכן יש להגדיר מי הוא קהל היעד ומהו אפיון המספרה. האם היא קלאסית ויוקרתית, צעירה ופרועה או מספרה לבנים בלבד? כל אלה צריכים להיות שיקול כאשר בוחרים ריהוט.


לסיכום, ניתן לראות כי בחירת העיצוב ובחירת הציוד למספרות חשוב מאוד הן לצורך שימור הלקוחות הקיימים, כיוון שאם ירגישו טוב במספרה הם ירצו לחזור אליה, והן למשיכת לקוחות חדשים, כיוון שמראה המספרה הוא הרושם הראשוני שמקבלים האנשים והלקוחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה